"Kamienie na szaniec", Aleja Szucha...

11:19:00 Fallenna 4 Comments

Na początku marca byłam na wycieczce klasowej na Aleję Szucha, Pawiak, na Powązki i do Palmir. Mogłam więc zobaczyć miejsca, gdzie podczas II wojny światowej byli torturowani ludzie. Wielu z nich niestety zginęło, tylko nieliczni przeżyli. Gdyby nie oni, to Polska by nie istniała.

Tydzień temu wybrałam się też z koleżankami do kina na "Kamienie na szaniec". To film, który w ludziach rodzi mieszane uczucia. U mnie też tak było. Podobało mi się, że obsada była ciekawa: nowi i młodzi aktorzy, którym dano szansę. Nie podobało się to, że pozmieniano kilka rzeczy w filmie, np. dziewczyna Rudego była już w obozie (z tego, co mi wiadomo), podczas gdy odbywały się jego tortury. W filmie Alek był praktycznie pominięty, ukazany był jako postać drugoplanowa, a w książce był jednym z głównych bohaterów. Słowa wypowiadane przez telefon w siedzibie Gestapo przez akwizytora firmy Wedel, który pomagał w uwolnieniu Rudego, były zupełnie inne. Jednak w tylko "sprawa" z Alkiem zepsuła moje poglądy na ten film. Bez fajerwerków, ale nie żałuję, że wybrałam się na niego do kina. :)

Oto zdjęcia z wymienionych miejsc:



Grób "Rudego" i "Alka", którzy zmarli tego samego dnia w dwóch różnych miejscach w 1943r.


Grób "Zośki", poległego kilka miesięcy po swoich kolegach.


Cela na Alei Szucha.


Ocalała brama przy Pawiaku.


Byliście kiedyś w tych miejscach? Przyznam, że wcześniej byłam tylko na zewnątrz Pawiaka, mimo że mieszkam w Warszawie. Uważam, że takie wycieczki powinno się organizować częściej, bo zmieniają one pogląd na wiele spraw.

Czy ktoś z Was widział film "Kamienie na szaniec"? Jeśli nie, to najpierw radziłabym zapoznać się z książką, ewentualnie na początek streszczenie, po to by zrozumieć o co tam naprawdę chodziło.

You Might Also Like

4 komentarze:

  1. Byłam w tych miejscach, w listopadzie. Na ich grobach byłam nocą, bardzo ładnie to wyglądało. *o*. Filmu nie widziałam, czytałam tylko książkę.;)
    Pozdrawiam i zapraszam:

    http://opisy-kosy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Do mnie niestety nawet zwiastun nie przemówił :(
    Ciekawy blog :)

    Zapraszam:
    scars-on-the-psyche.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie byłam w tych miejscach. Co do filmu słyszałam o nim wiele mieszanych opinii :) Świetne zdjęcia ♥

    kocham-to-5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezapomniane przeżycia , pamiętasz słynną cele ? :)
    Piękny nagłówek <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie wyświetlenia, komentarze i obserwacje!

Fallenna. Obsługiwane przez usługę Blogger.